Individuální rozvoj dětí

Individuální rozvoj na ZŠ Didaktis: Podporujeme jedinečnost každého dítěte

Naším cílem je vychovávat děti, které znají samy sebe, respektují své potřeby a pocity a umí s nimi pracovat. Učíme je sebereflexi a schopnosti přijímat konstruktivní kritiku. Každý žák na ZŠ Didaktis pracuje na svých individuálních cílech pro jejich vlastní hodnotu, nikoli z potřeby srovnávat se s ostatními. Rozvíjíme především jejich silné stránky, zatímco slabé stránky pomáháme zlepšit natolik, aby je v životě neomezovaly. Děti si osvojují schopnost přijímat zodpovědnost za svá rozhodnutí a učí se systematicky pracovat i na méně atraktivních cílech, které slouží jako prostředek k dosažení větších cílů.

Jak podporujeme individuální rozvoj?

Stanovujeme vzdělávací cíle

Každému dítěti připravujeme na začátku školního roku individuální rozvojový plán, který obsahuje vzdělávací cíle šité na míru. Tyto cíle jsou výzvou k posouvání osobních hranic, ale zároveň jsou realistické a přiměřené, aby neohrožovaly sebevědomí dítěte.

Podporujeme myšlení orientované na růst

Pravidelně pořádáme setkání v tzv. trojlístku (žák, rodič, učitel), kde dítě reflektuje své úspěchy a neúspěchy, stanovuje si vlastní rozvojové cíle a zažívá zkušenost, že systematická práce na správně zvolených cílech vždy vede k úspěchu.

Hodnotíme výkon, ne osobnost

Během pololetí i na jeho konci hodnotíme žáky slovní formou, která popisuje jejich výkony i snahu o dosažení cílů. Tím jim ukazujeme další možnosti rozvoje. Vyhýbáme se klasickému známkování, které může vést k nálepkování a nezdravému soutěžení. Místo toho se děti zaměřují na svou jedinečnou vzdělávací cestu.

Vedeme děti k sebehodnocení

Žáci si vedou sešit s cíli, kam si každý týden zapisují vzdělávací cíle pro matematiku, češtinu, prvouku a také jeden osobnostní cíl. Na konci týdne hodnotí svůj pokrok společně s učitelem, čímž se učí objektivně posuzovat svou práci i osobní růst.

Proč individuální rozvoj?

Individuální přístup na ZŠ Didaktis pomáhá dětem rozvíjet jejich jedinečný potenciál a učí je přebírat odpovědnost za vlastní vzdělávání. Tento přístup posiluje jejich sebedůvěru, podporuje samostatnost a připravuje je na život plný výzev.